3 lépés az üzleti maximumhoz

3 lépés az üzleti maximumhoz

Olvasási idő: 3 perc | kategória: Business | 2

Biztos vagyok benne, hogy vállalkozóként érezted már úgy, hogy egy nap nem elég, hogy mindent belesűríts. Biztos olvastál már 100 időgazdálkodási módszert, technikákat és jártál tréningekre. Biztos vagyok benne, hogy érezted már azt, hogy a sok apróság miatt nem haladsz előre. Ott van előtted egy álom, egy vízió, de mintha elvesznél az elintéznivalókban.

Miért történik ez veled?
és mit csinálhatsz azért, hogy földút helyett autópályán haladj a célodhoz?

Az apróságok, amik lekötik a figyelmed, valójában nem kényszerből vannak ott, hanem te szabotálod saját magad, azáltal, hogy ilyenekkel foglalkozol. Erősen hangzik, de ha tényleg akarod, hogy a csúcsra juss vállalkozóként, akkor őszinte vagy magaddal, és megfogadod, amit most olvasol.

Miért szabotálnám saját magam?

Azért, mert belső konfliktus van benned. Ezek abból tevődnek össze, hogy akarsz valamit, de egy részed nem akarja. De miért ne akarnám, hogy a legjobb legyek, aki csak lehetek, elépesztően sok pénzem legyen és emberek ezreinek életét tegyék jobbá a szolgáltatásaim, vagy a cégem szolgáltatásai?

Azért, mert vannak még a tudatalattidban olyan hiedelmek, amik ezzel ellentétesek. Például:

  1. A gazdagok rosszak
  2. Ilyen gazdasági környezetben ezt nem lehet elérni
  3. Ha sikeres leszek, akkor nem fognak szeretni
  4. Nem érdemlem meg, hogy a legjobbak között legyek
  5. Nem vagyok elég jó, hogy bekerüljek az 1%-ba

És ettől van az, hogy 2 lépést teszünk előre, egyet hátra. Én azért vagyok, hogy az utolsó lépést is előre tedd meg. Megmutatom neked, hogy hogyan csináld.

 

1. lépés: Tudd, hogy mit akarsz valójában

Nem azt, hogy mit várnak el tőled, vagy mit kellene akarnod, hanem azt, hogy ott belül Te mit akarsz.

Ha monetizálni akarod a céged, és nagy pénzeket akarsz szakítani, akkor:

 

2. lépés: Viselkedj ezzel összhangban

Vizsgáld meg azt, hogy amit te most csinálsz éppen, az abba az irányba visz-e téged, amit akarsz. Kényelmetlen lehet, de hagyd el azokat a dolgokat, amiket jó lenne megcsinálni, de nem a legfontosabbak, és foglalkozz azokkal, amik tényleg előre visznek.

 

3. lépés: Szedd ki a korlátozó hiedelmeket

Figyeld meg, hogy milyen érzést vált ki benned, amikor azzal foglalkozol, amivel kell. Amikor kellemetlen érzést érzel, akkor gondolkodj el (lehetőleg írásban), hogy honnan jön ez az érzés valójában. Találd meg a hiedelmet, és gyökerestül tépd ki.

Így:

  • Fel kellene hívnom ezt a céget, és kérni tőle ajánlást, de kellemetlen érzésem van.
  • Miért?
  • Mert nem biztos, hogy adnak.
  • És mi van akkor, hogyha nem adnak?
  • Az azt jelenti, hogy nem elég jó a cégem.
  • és az mit jelent?
  • Hogy én nem vagyok elég jó.
  • Bingo!

Megtaláltuk a konfliktust: Akarom, hogy legyenek ajánlásaink, de félek, hogy elutasítanak.

Megtaláltuk a hiedelmet: Nem vagyok elég jó, hogy a cégemet ajánlják.

Akkor most oldjuk is fel: értelmezzük át az eddigi jelentéseket

  1. Akármi is történjen a cégemmel, attól én még ugyanúgy értékes vagyok.
  2. Ha egy cég nem ad ajánlást, az nem feltétlenül jelenti, hogy a cégem rossz, lehet hogy nekik vannak belső konfliktusaik
  3. Ha fejlesztendő még a cégem egy fontos tekintetben, akkor megteszem. Emellett még ugyanúgy végezhetek vele szolgáltatásokat, miközben fejlődik.
  4. Megakadályoz, hogyha nem ad ez a cég ajánlást? Nem. Elérhetem attól még a cégem maximumát, hogy ez a cég nem ad ajánlást? Persze. Akkor így teszek.

Összegezve:

 

Azért van sok apróság előtted, mert ezekkel tereled el a figyelmed a lényeges dolgokról. Azért tereled a figyelmed, mert vannak benned belső konfliktusok. Döntsd el, hogy mit akarsz valójában, cselekedj ezzel összhangban, és amikor észreveszed, hogy szabotálnád magad valamivel, akkor próbáld meg feloldani a belső konfliktust, amiből ez ered. Ha tudatos vagy, márpedig miért ne lennél az, akkor képes vagy ezt megcsinálni egyedül is. Ha pedig megteszed, akkor látható ugrást fogsz tapasztalni az eredményeidben.

Ha úgy gondolod, hogy még gyorsabban szeretnél fejlődni, akkor örömmel ajánlom fel neked segítségemet, 1/1 konzultáció formájában, ahol személyre szabottan dolgozunk a Te belső konfliktusaid forrásán és oldjuk fel, hogy megélhesd azt a kiteljesedett üzleti sikert és magánéletet, amit megérdemelsz.

Remélem hamarosan személyesen is beszélünk,

BBP

email

2 hozzászólás

  1. szecskadomisz@gmail.com'
    Sz_Dominik

    Skacok, üzleti téren egyelőre nem javaslom a cikk írogatást. Annak aki nincs benne a dologban annak ez a cikk semmit nem ad, aki meg benne van annak igazából nevetséges, hogy az ismerkedési/önfejlesztési elveiteket próbáljátok ráerőszakolni mindenre.

    Sajnos én személyesen megtapasztalhattam, hogy üzletileg még közel sem vagytok elég érettek, de erre ebből a cikkből is rájöhettem volna. A 10. telefon után már a legkevésbé sem érdekel senkit, hogy mit gondolnak róla a vonal túloldalán, csak az, hogy eladjon. Abból van pénz, abból vannak szép cuccok. A probléma amit leírtok az az üzleti életben egyszerűen nem létezik, az ugyanis profitorientált.

    Szép az elv, hogy jó és értékes vagy úgy ahogy vagy – azonban ha valamihez nem értesz, azt ne tanítsd. Bepróbálhatjátok azt is, hogy 3 nap olvasgatás után bementek a BME-re gépészmérnököknek dinamika órát tartani, és ugyan olyan lesz mint ahogy ezt a cikket megírtátok.

    • Szia Dominik!

      Először is köszi a kommentet, hogy elmondtad, hogy mit gondolsz. Hogyha nevetségesnek érzed, deal, és én magam is látom visszaolvasva a cikket, hogy van hova fejlődni, és máshogy fejezném ki magam, alapjában véve viszont nekem ez a hozzáállás sokat adott az üzleti életben. Kicsit támadásnak érzek néhány gondolatot, amire nem szeretnék reagálni.

      Összegezve a tartalomról annyit, hogyha a pszichológia nincs rendben a biznisszel kapcsolatban, akkor nem fog az sem úgy menni, halogatni fogok, kifogásokat keresek, vagy olyan dolgokkal foglalkozom, aminek semmi értelme, hogyha nincsenek tisztában a dolgok fejben. Tiszteletben tartom a te tapasztaltaidat, és ha ez nem ad neked, vagy nem vagy rá nyitott, nem is erőltetném rád.

      Nekem személyes élmény ez (még ha nem is keresek milliárdokat vagy nem vagyok 10-20 éve vállalkozó), és lehet, hogy van az olvasók között olyan, akinek ez adott, vagy ad valamit.
      Ez a cikk célja. :)

Szólj hozzá a Bíró Bence Péter-hoz

Kattintás ide a válaszadás megszakításához